Könyv- és weblapajánló

A blogomra sokan keresés útján jutnak el. Sajnos bizonyos témák nincsenek részletesen kifejtve, mert nem vagyok szakíró és inkább hobbiból, a tudást lelkesedéssel pótolva, szerkesztem a blogomat. Azonban az egyik kulcsszó (gyertyános-kocsánytalan tölgyes) szöget ütött a fejembe. A hazai növénytársulások engemet is érdekelnek. Ezért kölcsönöztem ki még ősz végén (eddig kétszer hosszabbítottam a kölcsönzési idejét) a helyi könyvtárból az Erdészeti ökológiát. Nagyon jó könyv. Online formában is megvan a Tankönyvtár honlapon. Ezen az oldalán lehet olvasni a gyertyános-tölgyesekről. Van még egy nagyon jó honlap, ami szintén linkelve van a "Hasznos linkek" közt, ez pedig a Növényzeti térkép. Az egyik aloldalán fel vannak sorolva az élőhelyek elterjedési térképei és adatai.  Itt nemcsak az erdei növénytársulásokat lehet megismerni, hanem a gyepeket, cserjéseket is. Az üde lomboserdők közt szerepel a gyertyános-kocsánytalan tölgyes.
Azt hiszem, bőven adtam segítséget ahhoz, hogy el tudj merülni a témában, mert tényleg érdemes megismerkedni hazánk növénytársulásaival. A növények, leginkább fák alapján jobban meg tudjuk tippelni az adott hely gombaflóráját is. Az élővilágot nem lehet külön részeire bontva szemlélni, jobb minden részét megismerni és meglátni az összefüggéseket. Ugyan a gombákról szól leginkább a blogom, de én az egész természetet szeretem. Ha kertészkedés közben észreveszek valamilyen állatot, ugyanúgy megszemlélem, akár egy gombát az erdőben. Például nyáron ráleltem egy bőrfutrinkára. Kellemes meglepetés volt, mert kedvenceim a ragadozó futrinkák. Csodálatos bogarak. A gyepszint tigrisei. Valakit pont a bőrfutrinka hozott a blogomra. Ezért tértem ki rá külön. Hamarosan sorra veszem a többi kulcsszót is, mert szeretném az ilyen rejtett közönségigényeket is kiszolgálni. Persze lehet kérni új témákat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése