Őszi erdő

Délután ismét a Doboz környéki erdőkben bóklásztam. Reménykedtem benne, hogy a két hidegfront csapadékja megmozdította a gombákat. Sajnos a tartós aszály után nehéz dolga van a kedvenceimnek. Túl sok víz hiányzik a talajból. Hiába adott a csütörtöki hidegfront újabb 20mm esőt, és nedvesítette meg a földet, az avart; ennyi még kevés, a tízszerese kell. Fonák helyzet állt elő, a föld nedves volt, a levegő párás, mégsem tolongtak a gombák. Két órás séta alatt tizenegy nemzetség egy-egy képviselőjével találkoztam. Ez bőven több a semminél, azonban sokkal több gombának kellene lennie. Nagyon soványka az idei szezon. Étkezési mennyiségre esély sincs.
Ezeket találtam: júdásfülgomba Auricularia auricula-judae, lepketapló Trametes versicolor, nyár-fagomba Lentinus tigrinus, csoportos csiperke Agaricus bohusii, fehér őzlábgomba Lepiota alba, óriás likacsosgomba Meripilus giganteus, bársonyos gyökeresfülőke Xerula pudens, galambgomba Russula sp., kígyógomba Mycena sp., fülőke Gymnopus sp., tintagomba Coprinus sp. Hét fajt felismertem, négyet nem tudtam azonosítani.
A kevéske gomba ellenére sikeres volt a túra, mert friss, élő gombákat láttam, fotóztam, érintettem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése