A fülőke bosszúja

Az árvégű fülőke Gymnopus fusipes gyakori gombánk. A tölgyfák tövénél vagy azok gyökerei mentén jelennek meg a termőtestei júniustól októberig. Korhadékbontója és élősködője a tölgyeknek. Inkább nyári gomba, de kemény húsú termőtesteinek lassú bomlása miatt jóval később is találkozhatunk vele. Ha egy túlkoros árvégű fülőke csoport kalapjaiból készítünk gombás ételt, akkor garantáltan ételmérgezésünk lesz. Ebbe a hibába sokan beleszaladtak.
Legyünk óvatosak, és novemberben már ne szedjük fel! Tutira elcsapjuk vele a hasunkat.

Megjegyzés: A képet innen vettem.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Andrea, Hmm... épp a napokban gondolkodtam ezen, hogy én bizony évek óta nem láttam ezt a gombát, pedig régen milyen gyakori volt. Lehet, csak én járok kevesebbet tölgyesekben? :-)

    VálaszTörlés