Lactarius vagy Zelleromyces

Egy szakember megnézte a fotóimat, és szerinte nem Zelleromyces, hanem egy másik zárt termőtestű tejelőgomba. Ennek régebbi neve Arcangeliella borziana, a jelenlegi Lactarius borzianus, tehát átkerült az "igazi" tejelőgombák közé. A földalatti gombák szakértőjének elküldtem egy termőtestet. Készít spórafotókat. A spórái alapján tudni fogja, hogy melyik gombát találtam. Izgatottan várom a válaszát. Különleges, ritka gombát találni a gombászat csúcsa.

Kiegészítés: A Zelleromyces stephensii is bekerült a valódi tejelőgombák közé, így a neve Lactarius stephensii. Most már csak az a kérdés, hogy melyik él a tölgytelepítésben.

4 megjegyzés:

  1. Vajon az én gombám is ilyesmi lehet?
    Én küldtem ma e-mail -ben képet neked :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Megnéztem a fotót, de fogalmam sincs, hogy mi van rajta. Ki kéne emelned a földből és kettévágni, majd a metszetről is fotót küldeni nekem.
      Milyen növények vannak a közelében?

      Törlés
  2. Korábban fagyal sövény volt itt, egy éve vágtuk ki. Van még kb 3 méterre egy fiatal akác és egy jókora lucfenyő. Emellett kisebb növények vannak, nőszirmok, liliom, kúpvirág, körömvirág, csodatölcsér, mocsári hibiszkusz. Kiszedem és felvágom, küldök képet :)

    VálaszTörlés
  3. Ide töltöttem fel a képeket: http://szil76.blogspot.hu/
    Így már biztos gyorsan be tudod azonosítani. :)

    VálaszTörlés