Adventi naptár: 17


A rőt tejelőgomba Lactarius rufus a savanyú talajú fenyvesek egyik karakterfaja. 1000 méter feletti lucosokban nagy számban növeszti termőtesteit, amik szemre guszták, de ízre ehetetlenül csípősek. A csípőset gombáknál ne úgy képzeljétek el mint a bors vagy a paprika csípését. Mondok egy jó példát. Gyerekként azt hittem, hogy a tenger csak annyira sós mint a húsleves és nem értettem, hogy miért ihatatlan. Aztán évekkel később hoztak nekem egy kis palackkal az Indiai-óceánból. Belekortyintottam, és azonnal köptem ki. Elképesztően sós volt! Tehát lehet kóstolgatni a rőt tejelőgombát és népes rokonságát, de egyiket sem fogod megenni.
A rőt tejelőgombának fehér tejnedve van, ami nem változtatja színét és gyantaillatú. Ehető hasonmása a kenyérgomba L. volemus, de annak fehér tejnedve megbarnul és termőtestének halra emlékeztető szaga van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése