Gombásznapot tartottam gyerekeknek

Egyik kedvenc mottóm, ami jobb oldalt olvasható: "A tudás az egyetlen érték, ami a használat során nem fogy el, hanem még gyarapszik is." Ennek szellemében szívesen osztom meg ismereteimet a gombákról. Különösen örömteli, amikor gyerekekkel járok a gombászösvényen. Fáradhatatlanok és lelkesek. Lásd a mellékelt fotót, amin éppen a nyárfa-érdestinóruval ismerkedtek meg.
A Körös klub génbankjában akadt némi friss termőtest, így lehetett gyakorolni a gombászatot is.
Itthonról az előző túráimról megmaradt gombamúmiákat vittem el. Szerencse, hogy a friss galambgombák, a nyárfa-érdestinóru és az egy szem mérgező susulyka feldobták a napot. Idén hoztam magammal a mikroszkópomat is, aminek segítségével a tömlősgombák spóráit mutattam meg a gyerekeknek.
A nap első képén a teljes motyómat fotóztam le. Nem mindegyik kellékem került felhasználására, de azért jól tettem, hogy mindent vittem. A plüssökkel a gomba és termőtest közti különbséget szoktam bemutatni, a pendrive-on képanyag van több témában, a kosárkában szállítom a mini kiállítást, a borítékban a gombakártya paklim van, a nagy kosárban becsomagolva a mikroszkóp, és néhány gombás könyvet mindig viszek.
Hamarosan megint mesélhetek a kedvenceimről a fiataloknak, mert a Körös klub természetvédő egyesület a hónap végével kezdődően ismét tart ifjúsági tábort július 31.-augusztus 4. között. Harmadikán lesz a gombásznap.
A táborba az egyesület honlapján lehet jelentkezni. Érdemes elhozni a csemetéket, mert rácsodálkozhatnak a természet sokszínűségére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése