Szolgálati közlemény: év végi összefoglaló

Pár óra múlva véget ér 2012, ideje átnéznem a blogot. Egyet már most látok, hogy jó mulatság, jó munka volt. Tavaly ilyenkor állítottam össze az idei évre vonatkozó fogadalmaimat. Ezek közt szerepelt, hogy írok egy könyvet. Kipipálhatom. Ugyan nem hagyományos papírkönyv a Gombamánia, hanem egy webes napló, de annyi információt halmoztam fel benne a természet különceiről és egyéb csodáiról, hogy könyvnek tekintem. Azt hiszem, megérdemlem, hogy vállon veregessem magamat. Minden nehézség ellenére az év tizenegy hónapjában kitartottam a napi frissítés mellett. Július elkedvtelenített, de aztán decemberben pótoltam a bejegyzéseit. Például ma írtam meg a "Tűznyomon nő" minisorozatot. Ha egyszer valamit elhatároztam és "rákaptam az ízére", félelmetes elszántsággal művelem a célig. Az idei fogadalmam volt a blog napi frissítése, és teljesítettem. Pluszba létrehoztam egy online gombás könyvet. Joggal vagyok elégedett.
A tíz legnépszerűbb cikk a megjelenések száma alapján. (Érdekes, hogy a "Népszerű bejegyzések" közt másként van a sorrend.)
1. Az év gombája 2012-ben
2. Csalóka őzlábgomba
3. Kicsi, lila, szagos és mérgező
4. Halálos hetes
5. Nagy döggomba vs. Szürke tölcsérgomba
6. Nyárfa és gombái
7. Majdnem szivárvány (Törölve a freeblog megszűnése miatt.)
8. Termeszthető a kucsmagomba?
9. Fenyves sisakgomba vs. Ízletes tőkegomba
10. Egyszerűsége szíven üt
Ezek közül a "Halálos a hetes" és a "Nyárfa és gombái" a kedvenceim, mert több gombás, látványosabb cikkek, de mindegyik megírása jó volt. Ha az ember szeret valamit, nem unja meg. Bár a lelki állapotom időnként rossz volt a nehézségek miatt, és ez itt-ott nyomot hagyott a blogon is, de igyekeztem tartani a színvonalat. Rég rájöttem, hogy nagy felelősség az ismeretterjesztés. Itt nem lehet tévedni, mert életek múlnak rajtam. Érdekes, hogy ettől nem gyávultam el, hanem inkább felnőttem a feladathoz. Minden tekintetben értékes leckének bizonyult a blog napi frissítése. Azonban így az év végéhez érve, miután levontam a tanulságokat, új célokat kell kitűznöm.
A rossz hír, hogy 2013-ban nem lesz mindennap bejegyzés. Bár van egy olyan érzésem, hogy a napi gombászatot nem úszom meg, mert haladnom kell a mikológia tudományával, ami sok-sok évtizeddel előttem szalad. Beletelik pár évbe mire utolérem. A napi frissítés elhagyásának valódi oka, hogy bizonytalanná vált a helyzetem, és könnyen lehet, hogy egy időre internet elérés nélkül maradok, ami kell a blog szerkesztéséhez. Ráadásnak a három éves netbookom is bármikor elromolhat, és nem tudnám cseréltetni az alkatrészeit. Munkagép nélkül szintén nincs blogolás.
Azért a teljes (lehetséges) összeomlás előtt igyekezni fogok bővíteni a blogot, tehát a jó hír, hogy lesznek cikkek. Sok jó sorozatot indítottam el. Ezeket mind továbbviszem, illetve újakat is ki fogok találni. Megígérem, hogy pótlom elmaradásaimat, például a gombatermesztéssel kapcsolatosakat. Van egy olyan sejtésem, hogy néhányan várják az ilyen témájú cikkeimet. Lesznek.
Mindig közbejött valami érdekes téma a virtuális gombászat során. A böngészőm könyvjelző mappájában több száz link van. A napi négy órás gombászatnak volt célja és értelme, hiszen létrehoztam a Gombamániát, amivel helytállnék a nemzetközi terepen is. Ezért a 2013-as fő célkitűzésem az angol nyelv megtanulása. Teljesen normális, hogy nem a havi 25650Ft összegű szociális segélyre akarom alapozni az életemet, hanem a képességeim használatára. Ha itthon nincs szükség rám, semmi baj, felkészülök a megmérettetésre a nagyvilágban. Erről fog szólni a 2013-as év az életemben.

5 megjegyzés:

  1. kedves Andrea! Gratulálok az egész éves munkádhoz és a idei terveidhez Szeretettel Tőkés Ágnes

    VálaszTörlés
  2. Most, hogy már lejárt a kvíz határideje, kérlek áruld el a 8-s képen mi van, kifogott rajtam. T. Á.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes!
      Január 10-ig meghosszabbítottam a játékot.
      11-én ki fogom tenni a válaszokat.

      Törlés