Tinóru fehérben

Az Austroboletus niveus a kevés fehér tinóruk egyike. Egy időben mániám volt a fehér tinóruk utáni kutatás a világhálón. Amikor ráleltem az ízletes vargánya Boletus edulis fehér változatára, akkor fogadtam meg, hogy találni fogok egy önálló fajt, ami tiszta fehér. Végül az Austroboletus nemzetség lepett meg az én kicsi gomba Moby Dickemmel. Sajnos távoli földrészen él, hazánkban sem ő, sem a rokonai nem találhatók meg. Új-zélandi honlapon találtam rá. A hazai tinórukhoz hasonlóan gyökérkapcsolt, vagyis fákkal társul. Általában a déli bükkök (Nothofagus nemzetség) alatt lehet rátalálni az őszi szezonban, ami odaát március-áprilisban van. Termőteste közepes méretű, fehér vagy krémsárgás színű. A tönk durván barázdált, amely tulajdonság általánosan jellemző a nemzetségére. Étkezési értékéről nincs információm.

Megjegyzés: A képet innen vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése