Feladta a leckét

A keserű pereszke Tricholoma acerbum a tavalyi gombásztalálkozó egyik "rejtélyes gombája" volt. A netgombász csapat a gombakiállítás rendszerezése közben akadt rá a krémsárgás színű gombára. Mindenki forgatta, nézegette, olyan extrém ötlet is elhangzott, hogy ez egy albínó begöngyöltszélű cölöpgomba. Tanácstalanul lapozgattam a sárga könyvet. (Mindenki lapozgatta, aki megpróbálkozott a gomba azonosításával.) Aztán feladtuk. Pechünkre a keserű pereszke csak említés szintjén van jelen a Gombászok kézikönyvében. Fotó és részletes leírás nincs róla. Végül a TIT csapatából felbukkant profi gombász mondta meg a nevét.
Másnap magam is rátaláltam az élőhelyén a keserű pereszkére. Azonnal lefotóztam, és egy életre megtanultam az ismertetőjegyeit.

1 megjegyzés:

  1. Én is fenyvesben találtam, szedtem ilyen gombát, ám teljesen más színű volt a kalapja: rozsdabarnás, és jobban kiterülő, szinte felfelé kunkorodó szélű, nyálkás tapintású. Természetesen nem én azonosítottam, hanem profi gombászok, ketten is ugyanazt állítva. Erről a fényképről nem ismertem volta rá.

    Egyébként gratulálok a bloghoz, rendkívül hasznosnak tartom, sokat járok fel ide, tanulni.

    VálaszTörlés