Helyzetjelentés

Egy hete raktam ki helyzetjelentést, és úgy számoltam, hogy a következőt majd jövő héten írom meg. A gombák közbeszóltak. Ha megnézed a csapadéktérképet, láthatod, hogy az eltelt két hétben már voltak itt-ott kiadósabb esők. Természetesen minden tájegység másként reagál az égi áldásra, mert mikroklíma is befolyásolja a csapadék hasznosulását. Ezért nem meglepő, hogy dél-nyugaton, Vas megyében jelentek meg a hosszú pihenő idő után elsőként a vargányák. Most még csak szórványosan jöttek elő. Helyismeret és tapasztalat kell a megtalálásukhoz. A fotót készítő LaskaKata és párja rutinos gombászok. Jól tudták, hogy merre kell keresni a vargányákat.
Egyébként néhány gombásztársam már panaszkodni kezdett és temetni az idei szezont. Pedig ők is tudják, hogy hazánk klímája alapvetően száraz és a nyár legtöbbször aszályos. Szárazságban nem terem gomba. Azonban a nyár után az ősz jön, és én még gombamentes őszt nem láttam. Bár a klíma szeszélyes változása nyomán az ősz egészen a tél kezdetéig kitolódott, így volt olyan, hogy novemberben rohangáltam tele kosárral és fülig érő mosollyal. Még egyszer mondom, semmi pánik. A gombák is szeretnék teljesíteni biológiai programjukat, vagyis gondoskodni az ivaros szaporodásukról, amihez termőtestek kellenek. Nagy rajtuk a nyomás. Tehát az érkező csapadékra reagálni fognak. Ha azt hiszed, hogy te vagy türelmetlen, akkor még nem "gondolkoztál" egy gomba "fejével".

Kiegészítés: Estétől újabb adag nagy nedvességtartalmú levegő érkezik dél-nyugat felől.

Megjegyzés: A fotó eredeti helye a netgombászok fórumában van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése