Mini gombakiállítások Gyulán


2017 ugyanolyan száraz és meleg mint 2007. Sok a hasonlóság a két év időjárása között. Ennek megfelelően országos aszály tombol és a dátum ellenére, amikor körülnézel a tájban a nyár mélyzöldje helyett az őszre emlékeztető fakuló színeket látsz. A szárazság és a lombok kártevői színezték át a tájat. Itt dél-keleten a kötött talajunkat hatalmas repedések szabdalják, és csak taplók láthatók a faültetvényekben. Más gombának semmi nyoma. Ezért nincs sok dolgom mint piaci gombavizsgáló. Azonban találékony vagyok, és másik feladatomat vettem elő, az ismeretterjesztést, amihez friss termőtesteket kellett szereznem. Tehát júliusban, ami nem éppen gombabőségéréről nevezetes, gombatúrák során a társaim segítségével gombákat gyűjtöttem: 15-én Biharfüreden és 22-én Sátoraljaújhely közelében. Érdekes, hogy a Bihar-hegységben nyolcan kevesebb gombát találtunk mint négyen a Zempléni-hegységben. Ennek oka, hogy az Erdélyi-szigethegység szintén kevesebb csapadékot kap. Inkább az északi részén vonulnak az esőt adó felhők. Tehát Biharfüred ideális fekvése ellenére száraznak mondható. Ellenben a Zempléni-hegység szerencsésnek nevezhető, mert sokkal több esőt kapott mint a Bihar vagy a Viharsarok. Ennek köszönhető a gombabőség, amiből hoztam egy keveset. Ez egy remek mini gombakiállítás volt, de azért a bihari gombák is gyönyörűek voltak.
Idén még fogok gombákat bemutatni a gyulai piacon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése